نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه مربا به خانگی با ۳ روش متفاوت و نکاتی برای خوش طعم و رنگ شدن آن

مربای به از انواع مرباهای خوشمزه و خوش طعم است که شما می توانید این نوع مربا را در فصل پاییز تهیه کنید. برای طرز تهیه مربا به در منزل روش های متفاوتی وجود دارد و شما می توانید با کمک هر یک از این روش ها، مربای به خوشرنگ و خوش طعمی را در منزل تهیه کنید.

مربای به و مربای سیب و مربای هویج از انواع مرباهای پرطرفدار و محبوب هستند و اگر تمایل دارید مربای خوش طعمی را در منزل بپزید بهتر است این نوع مرباهای خوشرنگ را برای پختن انتخاب کنید.

طرز تهیه مربا به در منزل

مربای به طعم و عطر بی نظیری دارد و شما می توانید این مربای خوشمزه را به همراه نان و کره و … میل کنید و از طعم بی نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در ادامه طرز تهیه مربا به خانگی را با سه روش مختلف را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

روش اول

مواد لازم

دستور پخت

ابتدا به را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید سپس قسمت سفت و تخم های به را از آن جدا کنید توجه داشته باشید که می توانید به را پوست بگیرید و یا به را به همراه پوست برای تهیه مربا استفاده کنید.


در مرحله بعدی طرز تهیه به باید به را در اندازه دلخواه خود خرد کنید سپس به را بشویید و درون قابلمه مورد نظر بریزید ( توجه داشته باشید که بهتر است مربای به را درون قابلمه مسی بپزید ) سپس درون قابلمه آب بریزید تا حدی که آب روی به را بگیرد و درب قابلمه را ببندید و ظرف را روی شعله گاز با حرارت ملایم قرار دهید تا مربا پخته شود و له نشود. در این مرحله از دستور تهیه مربای به خانگی هل و شکر را درون مربا بریزید و اجازه دهید تا مربا روی حرارت ملایم گاز به مدت ۳ تا ۴ ساعت بجوشد تا به قوام مناسب برسد.

بعد از اینکه مربا به غلظت لازم رسید آبلیمو را به آن اضافه کنید و اجازه دهید مربا چند جوش بزند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و مربا را در مکانی مناسب قرار دهید تا خنک شود و مربای خنک شده را درون بطری های شیشه ای مناسب بریزید.

روش دوم

مواد لازم

دستور پخت

برای تهیه مربای به با روش دوم، ابتدا میوه به را به صورت برش های نازک خرد کنید و درون قابلمه ای مناسب آب و شکر بریزید سپس قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و به را درون محلول شکر و آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز با شعله کم قرار دهید تا مربا آرام آرام پخته شود.

توجه داشته باشید که در زمان پخت مربا باید درب قابلمه را ببندید تا مربا خوشرنگ شود و به غلظت مناسب برسد.

سپس عرق هل و یا عرق دارچین و یا گلاب را به مربای به اضافه کنید همچنین می توانید مخلوطی از این سه عرق را به مربا اضافه کنید و شعله گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا مربا خنک شود.

روش سوم

مواد لازم

دستور پخت

در روش سوم طرز تهیه مربا به خانگی ابتدا به را در اندازه دلخواه خود خرد کنید و قسمت سفت و دانه های آن را خارج کنید. می توانید در دستور پخت مربای به خانگی میوه به را بدون پوست و یا با پوست استفاده کنید. به خرد شده را درون قابلمه بریزید و آب را به اندازه ای که روی به را بگیرد به مربا اضافه کنید و اجازه دهید مربا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد تا به نرم شود.


در مرحله بعدی طرز تهیه مربا به خانگی هل و شکر را به مربای به اضافه کنید و درب قابلمه را روی آن قرار دهید و بعد از گذشت ۶۰ دقیقه دانه های به را به مربا اضافه کنید تا مربا لعاب دار شود و بعد از پخت به صورت مارمالادی در آید.

مربای به باید روی حرارت کم شعله گاز به مدت ۴ تا ۵ ساعت پخته شود و در ۵ دقیقه آخر آبلیمو را به مربا اضافه کنید و بعد از اینکه مربا چند جوش زد شعله گاز را خاموش کنید تا مربا خنک شود و بعد از خنک شدن مربای به وانیل را به آن اضافه کنید.

              

نکات طلایی برای تهیه مربای به

در این مطلب با طرز تهیه مربا به با سه روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربای خوش طعم در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع مربا کلیک کنید.

The post طرز تهیه مربا به خانگی با ۳ روش متفاوت و نکاتی برای خوش طعم و رنگ شدن آن appeared first on آرگا.

خروج از نسخه موبایل