نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه قهوه فوری غلیظ و خامه ای مرحله به مرحله

اگه جز اون دسته افرادی باشین که از نوشیدن قهوه لذت میبرین، حتما دنبال روش های جدیدی برای داشتن قهوه های خوش طعم و دلپذیر هستید. همیشه لازم نیست که برای داشتن یه قهوه خامه ای، غلیظ و خوشمزه با یه بافت عالی، دستگاه های حرفه ای قهوه ساز تو خونه داشته باشیم بلکه با صرف یکم وقت و داشتن کمی حوصله با کم ترین امکانات هم میشه یه قهوه عالی داشت و از عطر طعمش لذت برد. در این مطلب طرز تهیه یه قهوه غلیظ و کرمی و خامه ای رو براتون گذاشتم.

قهوه فوری غلیظ و خامه ای

مواد لازم برای تهیه قهوه فوری غلیظ و خامه ای

مواد لازم برای تهیه قهوه فوری غلیظ و خامه ای

مراحل تهیه قهوه فوری غلیظ و خامه ای

ابتدا شکر، پودر قهوه فوری و آب ولرم رو توی فنجونمون میریزیم (مقدار شکر و قهوه به سلیقه ما بستگی داره میشه مقدار هر کدوم رو کمتر یا بیشتر کرد).

اضافه کردن مواد

حالا با یه همزن دستی کوچیک شروع به هم زدن میکنیم و خیلی سریع و حدودا ۳ الی ۴ دقیقه مایع رو هم میزنیم، کم کم میبینیم که مایعمون از قهوه ای تیره تبدیل به قهوه ای روشن میشه و کمی پف میکنه و خامه ای میشه.

تغییر رنگ مایع

اگه همزن نداشتید می تونید با یه قاشق کوچیک همش بزنید. فقط اینطوری بیشتر طول میکشه تا مایع خامه ای و کمرنگ بشه و باید حوصله بخرج داد. همینطوری که در تصویر زیر میبینیم مایع کاملا قهوه ای روشن شده و بافتش هم کاملا خامه ایه. بدون اینکه حتی کمی خامه اضافه کرده باشیم فقط با همزدن سریع شکر، قهوه و آب ولرم به این بافت میرسیم.

بافت و رنگ مایع پس از هم زدن

حالا شیر رو که داغ کردیم کم کم به فنجونمون اضافه میکنیم و و آخر سر هم خیلی خیلی کم همش میزنیم.

اضافه کردن شیر

در نهایت قهوه ی خامه ای و غلیظ و خوش طعممون آمادس و میتونیم از خوردنش لذت ببریم.

قهوه فوری غلیظ و خامه ای

نوش جون.

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

خروج از نسخه موبایل