نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه قارچ پلو غذای محبوب و متفاوت ترکیه ای

قارچ پلو یکی از خوشمزه ترین انواع پلوهای ترکیبی و مخلوط می باشد که بسته به نوع سلیقه شما کدبانوهای ایرانی می توان آن را با مرغ و یا گوشت ماهیچه تهیه کرد. در این مطلب شما را با طرز تهیه قارچ پلو مقوی و ایده آل با روشی ساده و جالب آشنا می کنیم تا بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و در کنار اعضای خانواده لحظات بسیار خوبی را سپری کنید.

باقالی پلو با مرغ و قارچ پلو با مرغ و ماش پلو از جمله خوشمزه ترین انواع پلو ها می باشند که طرفداران بسیاری دارند. قارچ ها یکی از مواد غذایی سالم با خاصیت بسیار بالایی می باشند که ممکن است بسیاری از افراد از فواید آن ها اطلاع چندانی نداشته باشند. بتاگلوکان و اسید لینولئیک موجود در قارچ برای جلوگیری از سرطان سینه و پروستات بسیار مفید می باشد. بر این اساس ما آموزش دستور پخت قارچ پلو را برای شما عزیزان به طور کامل در ادامه مطلب قرار می دهیم.

مواد لازم

طرز تهیه قارچ پلو

برای تهیه قارچ پلو ابتدا از چند ساعت قبل برنج را خوب شسته و در آب نمک بخیسانید سپس آن را آبکشی نمایید.

قارچ را شسته و به تکه های دلخواهی تقسیم کرده و آن را سرخ کنید.

آبلیمو و ذرت و فلفل دلمه ای را به قارچ ها اضافه نمایید. پیاز را خرد کرده و در داخل ماهی تابه سرخ کنید سپس زرشک را شسته و به همراه رب به پیاز اضافه کنید تا خوب سرخ شوند.

نمک و کره را نیز به آن ها اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید. گوشت مرغ را از قبل به صورت جداگانه بپزید و آن را ریش ریش کرده و به مایه اضافه نمایید.

پس از اینکه برنج دم کشید و آماده شد مایه را به آرامی با برنج مخلوط کرده و آن را درون دیسی مناسب و زیبا قرار دهید. در پایان طرز تهیه قارچ پلو می توانید با زرشک باقیمانده و قارچ های تکه تکه شده روی پلو را تزئین نمایید.

امیدواریم از طریقه درست کردن قارچ پلو خوشمزه و مقوی که در این مطلب برای شما عزیزان قرار دادیم لذت برده باشید و بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و در مهمانی های خود از دوستانتان پذیرایی کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را با ماست و یا سالاد شیرازی میل نمایید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بوده اید از شما مخاطبان و همراهان عزیز سپاسگزاریم.

منبع : برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی آرگامگ

خروج از نسخه موبایل