نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و متفاوت

فیش اند چیپس از انواع فست فودهای سالم و مقوی و پرطرفدار می باشد, در طرز تهیه فیش اند چیپس از فیله ماهی سرخ شده و سیب زمینی استفاده می شود و این غذای فرنگی لذیذ با انواع سس مختلف نظیر سس تاتار سرو می شود.

میگو پفکی و فیش اند چیپس از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و لذیذ هستند که با میگو و ماهی تهیه می شوند و دارای خواص فراوانی برای بدن می باشند و بهتر است کدبانوهای عزیز این غذا ها را برای تنوع گاهی اوقات در برنامه غذایی خود قرار دهند.

مواد لازم

طرز تهیه فیش اند چیپس در منزل

در دستور پخت فیش اند چیپس ابتدا پوست سیب زمینی ها را بگیرید سپس آن ها را کمی درشت تر از همیشه و با قطر ۱ سانتی متر برش بزنید.

سپس سیب زمینی ها را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها به مدت ۴ دقیقه بجوشند سپس آن ها را با کمک دستمال تمیزی خشک کنید و سیب زمینی ها در فریزر قرار دهید تا خنک شوند.


قابلمه ای با عمق زیاد را بر روی گاز قرار دهید سپس روغن را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا روغن به درجه حرارت مناسب برسد سیب زمینی ها را از فریزر بیرون آورید و آن ها را بلافاصله درون روغن داغ سرخ کنید سیب زمینی سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی سیب زمینی ها گرفته شود.
ماهی ها را به اندازه ۲.۵*۸ برش بزنید سپس آن ها را خشک کنید و درون آرد بغلتانید.

آرد و نمک و آرد ذرت و بیکینگ پودر و فلفل را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

سپس آب و آبلیمو را به مخلوط این مواد اضافه نمایید. تخم مرغ را درون ظرف جداگانه ای بشکنید و با کمک چنگال تخم مرغ را هم بزنید.

سپس مخلوط آرد را به تخم مرغ زده شده اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.


در مرحله آخر طرز تهیه فیش اند چیپس تکه های ماهی سالمون را درون مایه بزنید سپس دو طرف ماهی را درون روغن داغ سرخ کنید و ماهی های سرخ شده را بر روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود توجه داشته باشید که هر بار بهتر است بیشتر از دو قطعه فیله ماهی را درون سرخ نکنید زیرا تعداد زیاد فیله ماهی ها باعث می شوند تا حرارت روغن پایین بیاید و هر فیله را بهتر است حدود ۵ دقیقه سرخ کنید.

بعد از سرخ شدن ماهی ها می توانید آن ها را همراه با چیپس سیب زمینی درون ظرف مناسبی قرار دهید و با لیمو این غذای خوشمزه را سرو کنید.

نکات طلایی درست کردن فیش اند چیپس

در این مطلب با روش درست کردن فیش اند چیپس غذای مخصوص انگلیسی ها آشنا شدید شما می توانید این فست فود خوشمزه و متفاوت را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل