نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری و فوت و فن های آن

سوخاری کردن معمولا برای ترد شدن و مغز پخت شدن مواد غذایی در هنگام سرخ کردن مورد استفاده قرار می گیرد. با پودر سوخاری می توان مرغ سوخاری، ماهی سوخاری، قارچ سوخاری و … را تهیه نمود و از مغز پخت شدن آن لذت برد. در این مطلب طرز تهیه سیب زمینی سوخاری را ارائه می دهیم.

برای سوخاری کردن سیب زمینی و یا هر ماده غذایی دیگر از پودر سوخاری (که می توانید آن را از فروشگاه ها تهیه نموده یا خودتان در منزل آن را درست نمایید) استفاده می گردد. پودر سوخاری معمولا از نان های حجیم مانند نان باگت با دیدن حرارت در دو مرحله و خشک شدن آب و رطوبت داخل نان ایجاد می گردد. که به صورت پودر شده در بسته بندی های مختلف در بازار عرضه می گردد.

مواد لازم:

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری:

برای درست کردن سیب زمینی سوخاری ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته، خلال نمایید و بشویید. سپس خلال های سیب زمینی را داخل آب در حال جوش و نمک اندازه، به مدت هشت دقیقه بگذارید تا کمی پخته شوند. بعد از این مدت سیب زمینی ها را آبکش نمایید و بگذارید تا خنک شده و آب آن کشیده شود. در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی سوخاری, در ظرفی تخم مرغ و شیر را به خوبی هم بزنید. همچنین در ظرفی دیگر پودر سوخاری را با پودر آویشن و فلفل مخلوط نمایید. حالا سیب ز مینی ها را ابتدا در مایع تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری به طور کامل بغلتانید و پس از آن به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

پس از آن در روغن سرخ نمایید و روی دستمال کاغذی یا دستمال نخی تمیزی قرار دهید تا روغن آن گرفته شود و سپس سرو نمایید. با این روش سیب زمینی سوخاری خوش طعم و تردی را خواهید داشت. برای آشنایی با غذاهای متنوع و خوش طعم به قسمت آشپزی و بخش غذای ملل سر بزنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل