نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه اشترودل لذیذ و خوشمزه با دستور پخت اصلی

اشترودل یک غذای کامل و متنوع اتریشی است. در طرز تهیه اشترودل از مواد اولیه گوشت چرخ کرده و قارچ استفاده می شود. آن را می توانید در میان وعده یا مهمانی هایتان سرو کنید.

در آموزش های گذشته شما همراهان گرامی را طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ و طرز تهیه بورک آشنا کردیم امیدواریم از طرز تهیه و پخت آن ها نهایت استفاده را برده باشید. در این آموزش به ارائه دستور پخت اشترودل می پردازیم.

مواد لازم:

طرز تهیه مایه خمیر :

برای درست کردن اشترودل ابتدا مایه خمیر را با مقداری شیر ولرم و یک قاشق سوپ خوری شکر مخلوط می کنیم و می گذاریم کنار تا عمل بیاید. از این روش در طرز تهیه خمیر پیراشکی نیز استفاده می کنیم.

سپس در ظرف دیگری روغن مایع و تخم مرغ ها را با هم مخلوط کرده بهبود دهنده را نیز به آن اضافه می کنیم.

آرد را کم کم به تخم مرغ و روغن اضافه کرده ورز می دهیم و سطح آن را به کره آغشته کرده در ظرف قرار می دهیم و روی آن را با دستمال می پوشانیم تا خمیر مان ۲ برابر شود روی میز را آرد می پاشیم خمیر را با وردنه به قطر نیم سانتی متر پهن می کنیم و به شکل مستطیل در می آوریم.

طرز تهیه اشترودل :

ابتدا پیاز را پوست و رنده کرده در ظرفی ریخته روغن را به آن اضافه می کنیم و ۴ دقیقه تفت می دهیم.

در مرحله بعدی طرز تهیه اشترودل گوشت چرخ کرده را به آن می افزاییم بعد از تغییر رنگ گوشت، قارچ خرد شده، نمک، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کرده به مدت ۷ دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا کاملا پخته شود، مواد را روی خمیر آماده شده پهن می کنیم و سطح آن را با پنیر موتزارلا رنده شده می پوشانیم، در مرحله بعدی روی خمیر را با چاقو چند تا چاک موازی داده و خمیر مان را با روغن مایع چرب می کنیم.

سپس زرده تخم مرغ را روی آن ها می زنیم و با کنجد تزیین می کنیم .

به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار می دهیم تا اشترودل لذیذ و خوشمزه ما آماده شود.

در این مطلب شما را با طرز تهیه اشترودل گوشت آشنا کردیم، امیدواریم از دستور پخت ما راضی بوده باشید آن را تهیه و سرو نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل