نماد سایت سیماکوک

بهترین غذاها برای جلوگیری از گرسنگی و تشنگی در ماه رمضان

ماه مبارک رمضان با همه ی خیر و برکت هاش داره از راه میرسه. همه ی ما میدونیم که تحمل گرسنگی و تشنگی در ماه رمضان فقط بخش کوچیکی از درس های این ماه بزرگه. روزه داری برای سلامتی بدن ما فایده های زیادی رو داره به شرطی که ما در طول ماه رمضان یک رژیم غذایی سالم و مغذی رو دنبال کنیم. باید حواسمون باشه که ویتامین ها و نیازهای بدنمون رو تامین کنیم و در عین حال پرخوری هم نکنیم. به خصوص در گرمای تابستون باید حواسمون به تامین آب بدنمون هم باشه. در ادامه مواد غذایی رو که برای این ماه خیلی مفید هستند و به شما کمک میکنند در حین روزه داری کمتر گرسنه و تشنه بشید رو معرفی می کنیم.

در وعده ی سحری سیب بخورید

سیب یک میوه ی فوق العاده با خواص خیلی خیلی زیاده. این میوه هم فیبر خیلی بالایی داره و هم قسمت زیادی از اون رو آب تشکیل داده. پس با خوردن این میوه می تونید با یک تیر دو نشون بزنید. هم آب بدنتون تامین میشه و از تشنگی شما جلوگیری میشه و هم به دلیل فیبر بالایی که داره شما رو سیر نگه میداره. پس سعی کنید در هنگام سحری حتما یک دونه سیب بخورید. سالاد میوه هم میتونه گزینه خوبی برای وعده ی سحری و افطار باشه.

سالاد سیب برای جلوگیری از گرسنگی و تشنگی در ماه رمضان

مصرف ماست برای جلوگیری از یبوست و هضم بهتر غذا

ماست یک ماده ی مفید برای سیستم گوارش محسوب میشه. این ماده ی غذایی سیستم ایمنی بدن رو تقویت کرده و از بیماری های مربوط به التهاب روده پیشگیری میکنه. گاهی در طول ماه رمضان پرخوری میکنیم و یا غذاهای سنگین می خوریم، ماست گزینه ی خیلی خوبی برای کمک به سیستم گوارشه که راحت تر غذاها رو هضم کنه. همچنین اگه ماست رو قبل از غذا بخوریم از پرخوری جلوگیری میکنه. ماست باعث عدم ابتلا به یبوست در ماه رمضان میشه. میتونید ماست رو با ترکیب میوه و یا به صورت اسموتی های مختلف تهیه و مصرف کنید، اینجوری تا حدود خیلی زیادی آب بدنتون رو هم تامین کردید.

ماست

جلوگیری از گرسنگی در ماه رمضان با مصرف بلغور جوی دو سر

بلغور جو سرشاز از ترکیبات پیچیده ی کربوهیدرات ها و فیبره که میتونه به مدت طولانی شما رو سیر نگه داره. بلغور جوی دو سر یک وعده ی غذایی مقوی، سریع و آسونه که می تونه یه گزینه ی عالی باشه برای وقت هایی که خسته هستید و یا در طول روز به خاطر روزه بودن انرژی کافی رو برای درست کردن غذاهای پردردسر نداشتید. غذا و دسرهای خیلی متنوعی رو میشه با بلغور جو درست کرد، سعی کنید از این ماده ی غذایی بیشتر در هنگام سحری استفاده کنید.

بلغور جو دوسر

کاهش تشنگی با مصرف موز

این میوه حاوی مقدار زیادی پتاسیمه که باعث کاهش تشنگی در طول روز میشه. مطمئنا شما هم به این نتیجه رسیدید که موز میتونه تا مدتی شما رو سیر نگه داره و از گرسنگی جلوگیری میکنه. خوردن موز به فعالیت بهتر معده کمک می کنه بعلاوه اینکه جذب کلسیم در بدن رو بالا می بره. پس خوردن یک لیوان شیرموز در هنگام سحر میتونه یک گزینه ی عالی برای جلوگیری از تشنگی و دریافت مواد مغذی برای بدن باشه. یک نکته ی مهم دیگه در مورد موز اینه که موز نارس باعث یبوست میشه ولی موز رسیده ملین بوده و برای معده مفیده.

موز

گوشت بوقلمون

یک تکه گوشت خالص و بدون چربی بوقلمون حاوی مقدار خیلی خیلی زیادی پروتئینه و میتونه برای مدت طولانی شما رو سیر نگه داره. گوشت سفید و بدون پوست بوقلمون چربی خیلی کمی داره. مصرف گوشت بوقلمون باعث آرامش و سرحالی میشه و کم خوابی رو بهبود می بخشه. غذاهای متنوعی رو می تونید با گوشت بوقلمون درست کنید. بهتره که برای داشتن یک وعده غذایی کامل از سبزیجات هم در کنار گوشت بوقلمون استفاده کنید.

گوشت بوقلمون

هضم راحت دال عدس و جلوگیری از گرسنگی

این ماده ی غذایی حاوی ترکیبات پروتئین و کربوهیدرات هاست که میتونید سوپ های خیلی خوشمزه و یا خوراک های متنوعی رو با اون درست کنید. غذاهایی که با دال عدس درست می کنید، حاوی مواد مغذی هستند و شکم شما رو برای ساعت ها سیر نگه میدارند. عدس هم میتونه گزینه ی خوبی باشه و خواص مشابه با دال عدس رو داره ولی چون دال یک نوع عدس بدون پوسته، هضمش راحت تره و کمتر معده رو اذیت میکنه.

دال عدس

انواع نخود و هوموس

نخود و یا نخود فرنگی یکی دیگه از غذاهاییست که باید اون رو جز برنامه غذایی افطاری تون قرار بدید، میتونید نخود رو در انواع غذاها، سالادها و یا به عنوان هوموس مصرف کنید. نخود یک ماده غذایی سرشار از انواع مختلف فیبره، پس با مصرف این ماده به عنوان افطار شما می تونید از پرخوری کردن پرهیز کنید چون اشتهای شما رو کنترل میکنه.

هوموس نخود

با خوردن خرما و انجیر در ماه رمضان پرانرژی باشید

این میوه های خشک میتونند از بهترین گزینه ها به عنوان تنقلات برای شما در طول ماه رمضان باشن. دقت کردید که خیلی از اوقات در هنگام روزه بودن خسته و کسل میشید و انرژی انجام هیچ کاری رو ندارید؟ مصرف خرما و انجیر خشک با انرژی فراوانی که به شما میدن از این مشکل جلوگیری میکنن و میتونند در طول روز شما رو سرحال و پرانرژی نگه دارند.

خرما و انجیر

تخم مرغ

تخم مرغ یک ماده غذایی کم کالری با پروتئین بالاست، به همین دلیل هم مامان ها اصرار دارن صبحانه به بچه هاشون تخم مرغ بدن. این ماده غذایی علاوه بر تامین پروتئین بدن، میتونه برای مدت طولانی شما رو سیر نگه داره. تنوع غذاهایی که میشه با تخم مرغ درست کرد خیلی زیاده، سعی کنید از انواع سبزیجات و جوانه های مفید در کنار تخم مرغ استفاده کنید تا یک وعده ی غذایی کامل و مغذی بشه.

تخم مرغ

استفاده از مغزهای خام در وعده های سحری و افطار

انواع مغزها غنی از مواد مغذی و پروتئین هستند. گردو و بادام دارای مقادیر قابل توجهی کالری و چربی هم هستند. در رژیم غذایی تون به خصوص در طول ماه رمضان مغزها رو جا بدید و حداقل میزان کمی از اونها رو در هر وعده مصرف کنید. سعی کنید از آجیل های خام استفاده کنید چون استفاده از نمک در ماه رمضان باعث تشنگی بیش از حد شما میشه.

مغزها

رفع تشنگی با مصرف خیار در افطار

۹۶% از خیار رو آب تشکیل میده. در لیست میوه ها و سبزیجات حاوی آب، خیار در بالاترین های لیست قرار گرفته. استفاده از سبزیجات و میوه های تازه علاوه بر تامین آب بدن، باعث شادابی بدن شما میشن. شما می تونید انواع سبزیجات رو به روش های مختلف در وعده های غذایی تون بگنجونید. آب دوغ خیار خنک و خوشمزه یک گزینه ی عالی برای رفع تشنگی شما بعد از افطار هست.

خیار

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

خروج از نسخه موبایل