نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه چای به پرخاصیت و فواید آن

چای معمولا به عنوان عصرانه به همراه کیک و بیسکویت و … و یا قبل از هر وعده غذایی استفاده می شود. امروزه انواع دمنوش ها در بازار موجود هستند و معمولا از این دمنوش ها به عنوان چای استفاده می شود. دمنوش به یا همان چای به نیز از انواع چای های خوشمزه و پر خاصیت است, درست کردن چای به، به راحتی در منزل امکان پذیر است و شما می توانید با رعایت کردن نکاتی این چای خوشمزه و پرخاصیت را تهیه کنید.

قهوه ترک و چای به و چای سیاه و شیر قهوه از انواع نوشیدنی های گرم هستند و شما می توانید برای پذیرایی از مهمان هایتان از این نوع نوشیدنی های گرم و خوشمزه استفاده کنید و از طعم بی نظیر آن ها نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم برای ۲ نفر

طرز تهیه چای به

در طرز تهیه چای به, ابتدا چند عدد به را بشویید و ۴ قاچ کنید سپس با طرف درشت رنده به را رنده کنید و به های رنده شده را درون سینی و یا روی پارچه تمیزی به مدت ۲ روز قرار دهید تا رطوبت به ها کم شود و تغییر رنگ پیدا کنند و تیره تر شوند.

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده تابه ای مناسب را روی گاز قرار دهید تا گرم شود و به های رنده شده را درون تابه بریزید و بدون روغن آن ها را تفت دهید تا رنگ به ها کاملا تیره شود و مانند چای خشک شوند. توجه داشته باشید که باید مدام به ها را در موقع تفت خوردن هم بزنید و اگر به را خوب تفت ندهید در موقع دم کردن چای به رنگ نمی دهد.


در مرحله بعدی طرز تهیه چای به بعد از اینکه به ها را به صورت کامل خشک کردید برای هر نفر ۱ قاشق از به خشک را درون قوری بریزید در صورت تمایل می توانید دانه هل پوست کنده و یا چوب دارچین را نیز به به های خشک اضافه کنید ( در صورت استفاده از دارچین نباید از پودر دارچین استفاده کنید زیرا پودر دارچین رنگ چای به را کدر می کند) سپس آب جوش را روی به خشک بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا چای به دم بکشد و به های خشک رنگ پس دهند.

خواص چای به

خواص به و چای به برای بدن بسیار زیاد است در ادامه این مطلب انواع خواص شگفت انگیز چای به را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

چای سیب و چای نعنا و چای به از انواع نوشیدنی گرم و پرخاصیت هستند که برای سلامت بدن مفید هستند. در این مطلب طریقه درست کردن چای به را مشاهده کردید شما می توانید این چای خوش طعم و پر خاصیت را برای پذیرایی از مهمان های خود در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر این چای سالم نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع نوشیدنی گرم کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل