نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه مرغ طعم دار به همراه قارچ

طرز تهیه مرغ طعم دار به همراه قارچ

پروتئین موجود در این غذا به شما کمک می‌کند ماهیچه‌های بهتری بسازید و متابولیسم خود را نیز افزایش دهید. سس خامه‌ای قارچ نیز می‌تواند بدون اضافه کردن کالری اضافی طعم بهتری به مرغ بدهد.

مواد لازم:

طرز تهیه:

  1. ابتدا مرغ را لای یک ورقه قرار دهید و از یک وسیله‌ی مناسب برای پهن کردن آن استفاده کنید و سپس با نمک و فلفل طعم دار نمایید.
  2. در یک ماهیتابه، دو قاشق چایخوری روغن زیتون را حرارت دهید و سپس مرغ را به آن اضافه کنید و به مدت یک الی دو دقیقه بپزید. طرف دیگر را برگردانید و به مدت یک الی دو دقیقه‌ی دیگر بپزید. در نهایت حرارت را کم کنید و با حرارت ملایم به مدت ده دقیقه آن را بپزید. ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و ۸ دقیقه به آن استراحت دهید.
  3. قارچ و لیمو را برش دهید. آب لیمو را بگیرید.در یک کاسه کوچک، خردل و آب مرغ را مخلوط کنید. در یک ماهیتابه، باقی مانده روغن را حرارت دهید و قارچ را اضافه نموده و به مدت دو دقیقه بپزید. آب لیمو را اضافه کنید و سه دقیقه بپزید. سیر و نمک را به آن بیفزایید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید قارچ به مدت ۵ دقیقه بپزد. سپس مخلوط خردل و آب مرغ را به آن بیفزایید و حرارت را بیشتر کنید و به مدت ۵ دقیقه بپزید.
  4. مرغ را به بشقاب انتقال دهید و سس را به ترکیب قارچ اضافه کنید. به مدت سه دقیقه به پخت ادامه دهید. کمی ترخون ، خامه و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و روی مرغ بریزید.

توجه:

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم

مجله سلامت

خروج از نسخه موبایل