نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه قیمه با مرغ و نکاتی برای پخت بهتر این خورش

خورشت ها از جمله غداهای محبوب و عام مردم ما است. خورشت آلو و اسفناج، خورشت مرغ ترش گیلانی، خورشت فسنجان و … از جمله خورش های خوشمزه است. خورشت قیمه خورشی است که لیمو عمانی و گوشت از جمله مواد اصلی آن هستند. در این مطلب، طرز تهیه قیمه با مرغ را به شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم

طرز تهیه قیمه با مرغ

خورش قیمه مرغ نیز مانند هر نوع قیمه ای با لپه تهیه می شود. لپه را از شب قبل خیس کنید. مرغ ها را با نمک و فلفل، زردچوبه آغشته کنید و در مقداری روغن سرخ کنید.

 پیازها را به شکل نگینی خرد کنید.

پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها طلایی رنگ شدند، لپه های خیس خورده را آبکش کنید و به پیاز اضافه کنید.  آن گاه بعد از یک تفت مختصر، سه لیوان آب به آن اضافه کنید. منتظر بمانید تا لپه ها بپزد. به طور تقریبی سه ساعت زمان برای پختن لپه ها نیاز دارید. در مرحله بعدی طرز تهیه قیمه با مرغ, رب گوجه فرنگی و زرشک را در مقداری روغن تفت دهید و نمک مورد نیاز را به آن اضافه کنید. اگر لازم بود می توانید مقدار کمی آب به آن اضافه کنید. چوب دارچین را در آخر به آن اضافه کنید. 

خورش شما بعد از یک ساعت کاملا جا می افتد و می توانید آن را میل کنید. برای تزیین خورش نیز از زرشک و سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید.

نکات لازم برای پخت بهتر  قیمه با مرغ

 

این غذای خوشمزه رو در منزل درست کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

نوش جان.

 

خروج از نسخه موبایل