نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه فلافل لبنانی ترد و خوشمزه

فلافل غذایی تند است که همراه با ترشی سرو می شود. شما می تونید این غذا را به راحتی در منزل طبخ کنید تا پایان مطلب همراه ما باشید تا طرز تهیه فلافل لبنانی را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

در این مطلب طرز تهیه فلافل اصیل لبنانی و مواد لازم برای تهیه این نوع غذای خوشمزه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. در طرز تهیه این نوع غذا می توانید سبزی های موجود در این غذا را بخار پز کنید.

مواد لازم

نخود : ۴۰۰ گرم
سیر درشت : ۳ حبه
پیاز بزرگ : ۱ عدد
باقلای خشک : ۴۰۰ گرم
فلفل سبز تند خرد شده : ۱ عدد
پیازچه : ۴ عدد
جعفری خرد شده : ۱ پیمانه
آرد : ۳ قاشق غذاخوری
پودر تخم گشنیز : ۱٫۵ قاشق مرباخوری
پودر زیره سبز : ۲ قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمز : به میزان لازم
روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم

طرز تهیه فلافل لبنانی

در طرز تهیه فلافل لبنانی باقلا و نخود را از ۲۴ قبل در مقداری آب خیس کنید تا نفخ آن ها به طور کامل گرفته شود. پوست باقلا و نخود خیس شده را بکنید و با کمک خرد کن برقی و یا گوشت کوب باقلا و نخود را به خوبی له کنید سپس سیر و پیاز و پیاز چه و فلفل سبز و جعفری ادویه ها و بقیه مواد را به باقلا و نخود اضافه کنید و آن ها را به خوبی له کنید.

سپس مخلوط مواد فلافل لبنانی را به مدت یک ساعت در محیطی مناسب قرار بدهد.


بعد از مدت زمان ذکر شده گلوله های گردو شکلی را از مخلوط موا فلافل لبنانی بردارید و گلوله ها را به شکل شامی های گرد در بیاورید و در یک سینی مناسب آن ها را بچینید.

بعد از ۲۰ دقیقه آن ها با روغن فراوان مخصوص سرخ کردنی در تابه ای مناسب سرخ کنید تا رنگ آن ها طلایی شود.

می توانید از زیره سیاه نیز در طرز تهیه فلافل لبنانی استفاده کنید. بعد از اینکه فلافل ها به خوبی سرخ شدند می توانید آن ها را به همراه نان لواش و دوغ و ترشی انبه و بادمجان و یا هر نوع ترشی دلخواه میل کنید.

منبع : برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی آرگامگ

خروج از نسخه موبایل