نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه باقلا قاتق با دستور پخت اصلی و نکاتی کلیدی پخت آن

باقلا قاتق از انواع خورش های شمالی پرطرفدار و محبوب است که این نوع خورش به باقالی خورشت و یا خورشت گل در چمن نیز معروف است و شما می توانید این خورش خوش طعم و محلی را در منزل به راحتی بپزید. در طرز تهیه باقلا قاتق از باقلا و شوید خشک و سیر و تخم مرغ و روغن و نمک و فلفل و زردچوبه و آب استفاده می شود. 

کباب ترش، میرزا قاسمی، باقلا قاتق و ترش تره گیلانی از انواع غذاهای معروف شمالی هستند و بهتر است کدبانوهای عزیز این غذاهای محلی را برای تنوع بیشتر در برنامه غذایی خود قرار دهند.

مواد لازم برای ۴ نفر

طرز تهیه باقلا قاتق در منزل

برای پخت خورش باقلا قاتق ابتدا باقلا و یا لوبیا را به مدت چند ساعت درون مقداری آب خیس کنید و در طول این مدت آب باقلا را چند مرتبه عوض کنید تا نفخ آن به صورت کامل از بین برود و علاوه بر این کندن پوست باقلا راحت تر شود سپس پوست باقلا را جدا کنید و باقلا را به همراه سیر خرد شده و روغن و نمک و فلفل و زردچوبه درون قابلمه بریزید و تفت دهید.

شوید را هم به باقلا اضافه کنید و به مدت چند دقیقه مخلوط این مواد را تفت دهید.

مقداری آب به خورش اضافه کنید توجه داشته باشید که مقدار آب اضافه شده به خورش باید به میزانی باشد که روی مواد را به خوبی بپوشاند.


در مرحله بعدی طرز تهیه باقلا قاتق شعله گاز را زیاد کنید تا آب به دمای جوش برسد و بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا خورش روی حرارت ملایم بپزد و به خوبی جا بیفتد.

در چند دقیقه آخر پخت خورش تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا تخم مرغ پخته شوند.

شعله گاز را خاموش کنید و خورش را برای سرو در ظرف مناسبی بکشید و همراه با برنج میل کنید.

نکات طلایی برای پخت بهتر خورش باقلا قاتق

 

امیدواریم با طرز تهیه باقلا قاتق آشنا شده باشید که امیدواریم از پخت این غذای بی نظیر نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

 

 

خروج از نسخه موبایل