نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه آش ماش خوش طعم و ایده آل + نکات پخت بهتر

ماش یکی از حبوبات مغذی می باشد که بیشتر در آسیا کشت می گردد و به نوعی یک گیاه اصیل آسیایی محسوب می گردد که از زمانهای خیلی قدیم در ایران نیز به وفور یافت می گردد. مانند سایر حبوبات دارای پروتئین گیاهی، فیبر و انواع ویتامین ها می باشد که می توان از جوانه آن نیز استفاده نمود. در ادامه با طرز تهیه آش ماش همراه ما باشید.

ماش طعم بسیار خوشمزه و متناسب با ذائقه ایرانی را داراست. با ماش می توان انواع غذاها از جمله ماش پلو، کوکوی ماش و… را تهیه نمود. همچنین یک غذای محلی بسیار خوشمزه با ماش و سیب زمینی به همراه گوشت طبخ می گردد. ماش برای کاهش کلسترول خون و کم خونی مفید می باشد. در این مطلب به آموزش پخت آش ماش می پردازیم. که در آن طبق دستور تهیه آش ساده از سبزیجات مخصوص آش ( تره، جعفری، گشنیز و اسفناج) استفاده می شود که البته در این آش از سبزی کمتری بهره می گیرند و در میان حبوبات از عدس و ماش استفاده می نماییم.

مواد لازم:

طرز تهیه آش ماش:

ماش و عدس را چند ساعت قبل در آب بگذارید تا خیس بخورند. سپس در قابلمه مخصوص آش با آب کافی بگذارید تا پخته شوند. یک عدد پیاز را رنده نمایید و با گوشت چرخ کرده مخلوط نمایید و به صورت گرد در اندازه های ریز و کوچک درآورید، پس از پخته شدن عدس و ماش ( ماش ها باید کاملا پخته و باز شوند). گوشت ها و سبزی خرد شده به همراه برنج درون آش بریزید.

در این حین دو عدد پیاز را خلالی خرد نموده و با روغن کافی سرخ کنید ( پیاز داغ). زردچوبه و فلفل نیز به پیاز داغ اضافه نمایید. کمی از پیاز داغ را برای تزیین روی آش، نگه دارید. پس از پخته شدن سبزی ها و برنج، پیاز داغ را به آش اضافه نمایید. در مرحله آخر طرز تهیه آش ماش, نمک آش را اندازه و سپس سرو نمایید. برای تزیین روی آش می توانید از نعنا داغ، پیاز داغ، ماست و کشک استفاده نمایید.

امیدواریم این آش خوشمزه را براحتی در منزل تهیه نمایید و از طعم آن که وابسته به طعم خاص و خوشمزه ماش می باشد، در کنار خانواده لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع آش و سوپ کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل