نماد سایت سیماکوک

ساده‌ترین روش تهیه کیک بدون فر (کیک یخچالی)

کیک بدون فر

وقتی صحبت از تهیه کیک و شیرینی به میان می‌آید برخی فکر می‌کنند حتما باید در منزل فر داشته باشند. اما روزچین برای شما ساده‌ترین روش تهیه کیک بدون فر را آموزش می‌دهد تا به راحتی و بدون نیاز به فر یک کیک شکلاتی خوشمزه تهیه و عزیزانتان را به یک عصرانه دلچسب مهمان کنید. با دیدن ویدئوی این مقاله با همه فوت و فن‌های این کیک یخچالی آشنا می‌شوید.

اگر در آشپزخانه منزلتان فر نیست، حوصله روشن کردن فر را ندارید یا در سفر و دور از آشپزخانه مجهزتان هستید، ولی دلتان می‌خواهد یک کیک خوش‌طعم مهیا کنید اصلا نگران نباشید چون با این دستورالعمل به راحتی و سریع یک کیک بدون فر خواهید داشت.

مواد لازم برای کیک بدون فر (کیک یخچالی)

بیسکوئیت دایجستیو (گندم کامل): ۸۰۰ گرم
شکر: یک پیمانه (۲۰۰گرم)
گردو یا فندق: یک پیمانه (۱۰۰ گرم)
آب: یک پیمانه (۲۴۰ میلی لیتر)
کره: دو سوم پیمانه (۱۵۰ گرم)
پودر کاکائو (شیرین نباشد): یک دوم پیمانه (۶۰ گرم)
عصاره وانیل: یک قاشق چای‌خوری
خامه رقیق ۳۵ درصد چربی (ویپینگ کرم): نصف پیمانه (۱۲۰ گرم)

طرز تهیه کیک بدون فر (کیک یخچالی)

اول بیسکوئیت‌ها را خورد کنید و در کاسه بریزید. قطعات بیسکوئیت باید کوچک باشد تا بافت کیک شما بهتر و منسجم‌تر شود.

یک ماهی‌تابه نسوز را روی حرارت متوسط قرار دهید تا گرم شود، گردوها را در آن بریزد و ۵ دقیقه هم بزنید تا برشته شود. حالا گردوها را به بیسکوئیت‌های خورد شده اضافه کنید.

در یک ظرف دیگر شکر و پودر کاکائو را بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. فراموش نکنید پودر کاکائوی شما نباید شیرین باشد. آب را به آرامی و کم‌کم به شکر و کاکائو اضافه کنید و با همزن‌دستی هم بزنید تا گلوله نشود.

از دست ندهید:  کیک کاکائویی، یک دسر خوشمزه

وقتی کاکائو و شکر شما کاملا در آب حل شد، کره را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا به مدت ۷ الی ۸ دقیقه بجوشد و غلیظ شود.

حالا مایع را از روی شعله بردارید و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه خنک شود. در حالی که با همزن دستی آن را هم می‌زنید عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. مایع شکلاتی را روی بیسکوئیت و گردوها بریزید و کاملا با آن مخلوط کنید.

سپس مایع کیک بدون فر را در قالب کیک نچسب بریزید. اگر از قالب کمربندی استفاده کنید، راحت‌تر کیک را از قالب جدا خواهید کرد.

وقتی مواد را داخل قالب ریختید با ته قاشق سطح کیک را کاملا صاف کنید. حالا در قالب را ببندید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه الی یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود و خودش را بگیرد.

در این فرصت سس شکلاتی کیک بدون فر را تهیه کنید. خامه مناسب فرم‌دهی را که ۳۵ درصد چربی دارد، روی شعله بگذارید و به محض جوش آمدن آن را بردارید.

خامه داغ را روی شکلات‌های خورد شده بریزید و یک دقیقه صبر کنید تا با حرارت آن، شکلات‌ها کمی شل شوند. یادتان باشد که شکلات‌های شما باید تلخ و شیرین باشند. (نه کاملا تلخ، نه کاملا شیرین)

مخلوط را هم بزنید تا شکلات‌ها با خامه کاملا مخلوط شوند و یک سس شکلاتی روان و یکدست ایجاد شود. قالب را از یخچال بیرون بیاورید و سس شکلاتی را روی کیک بمالید. در قالب را ببندید و دوباره آن را به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید.

قالب را بیرون بیاورید و کیک را از آن خارج کنید. کیک را در ظرف دلخواهتان سرو کنید و روی آن را با گردو یا فندق خورد شده تزیین کنید. می‌توانید برای تزیین کیک یخچالی‌تان از میوه‌هایی مانند موز یا توت فرنگی هم استفاده کنید.

به همین راحتی شما یک کیک بدون فر مهیا کردید. نوش جان! اگر دوست دارید به بهترین شکل این کیک بدون فر را تهیه کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم دیدن ویدئو این مقاله را از دست ندهید.

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

خروج از نسخه موبایل