نماد سایت سیماکوک

توپک های شکلاتی و پسته ای مخصوص عید نوروز

عید نوروز داره میاد و بازار شیرینی های عید حسابی داغه اگه دوست دارین شیرینی های عیدتون رو خودتون درست کنین و از طرفی به شیرینی هایی علاقه دارین که احتیاجی به فر نداشته باشه، شیرینی امروز خیلی گزینه مناسبیه چون هم به فر احتیاجی نداره و هم خوشمزه و خوش قیافه است. پس ادامه مطلب رو بخونین تا با طرز تهیه اش آشنا بشین.

توپک های شکلاتی و پسته ای

مواد لازم برای تهیه توپک های شکلاتی و پسته ای

مواد لازم برای تهیه توپک های شکلاتی و پسته ای

مراحل تهیه توپک های شکلاتی و پسته ای

ابتدا شکلات سفید رو به روش بن ماری آب میکینم. به این صورت که داخل یک عدد قابلمه کمی آب ریخته و بعد کاسه حاوی شکلات رو داخل آب میذاریم تا شکلات با حرارت آب شل بشه و به صورت مایع در بیاد.

آب کردن شکلات

بعد خامه رو یک قاشق یک قاشق به شکلات آب شده اضافه کرده و خیلی سریع هم میزنیم. در صورتی که خامه رو یک دفعه اضافه کنیم شکلات به خاطر سرمای خامه دوباره خودشو میبنده و مخلوطمون دون دون میشه.

اضافه کردن مرحله ای خامه

حالا بیسکوییت ها رو داخل غذا ساز ریخته یا اینکه داخل کیسه نایلونی میریزیم و با گوشتکوب میکوبیمشون تا کاملا پودر و آسیاب بشن. بهتره از بیسکوییت های ساده و بدون اسانس استفاده کنیم تا وقتی توپک های پسته ای رو میل میکنیم طعم پسته کاملا محسوس باشه.

خورد کردن بیسکوییت

بیسکوییت های خورد شده رو به مخلوط خامه و شکلات سفید اضافه کرده و مخلوط میکنیم.

اضافه کردن بیسکوییت

در نهایت خلال پسته رو به مخلوط اضافه کرده و هم میزنیم تا مخلوطی یکدست داشته باشیم.

اضافه کردن خلال پسته

حالا مخلوط نهایی آماده اس کافیه به اندازه یک گردو ازش برداشته و با کمک دستمون گردش کنیم و بعد توپک هارو برای مدت نیم ساعت داخل یخچال میذاریم تا خودشون رو بگیرن و سفت بشن.

گرد کردن توپک ها

شکلات تلخ یا شیری رو به روش بن ماری آب کرده و توپک هارو به کمک یک چنگال به شکلات آغشته کرده و یه مدت خیلی کوتاه روی چنگال نگهشون میداریم تا شکلات های اضافیشون بچکه.

آغشته کردن به شکلات

حالا توپک های شکلاتی رو دونه دونه روی کاغذ روغنی میذاریم و بلافاصله با پودر پسته تزیین میکنیم چون در صورتی که فوری تزیینشون نکنیم از اونجایی که توپک ها داخل یخچال بودن و سرد هستن، شکلات روشون فوری سفت میشه و دیگه پودر پسته بهشون نمیچسبه.

پاشیدن پودر پسته

بعد از سفت شدن شکلات های رویه، توپک های خوشگل و خوشمزه ما حاضرن و میتونیم داخل یخچال نهایتا به مدت ۱ هفته ازشون نگهداری کرده و وقتی مهمونای عزیزمون اومدن سروشون میکنیم

نوش جون

توپک های شکلاتی و پسته ای

منبع :

برگرفته از وب سایت دونفره بخش آشپزی

دونفره

خروج از نسخه موبایل