نماد سایت سیماکوک

تارت سیب فرانسوی به شکل گل رز

این تارت سیب واقعا ظاهر زیبایی دارد. تارتی که با سیب‌های برش زده به شکل یک گل رز درآمده است (درست کردن آن بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید). آب میوه با طعم دارچین و شکر که روی برشهای سیب را می‌پوشاند روی خمیری نرم از کره قرار دارد. شما حتما عاشق این تارت سیب گل رز خواهید شد و نمی‌توانید در برابر وسوسه درست کردن آن مقاومت کنید.

من در مورد نامگذاری این دسر تردید داشتم که آن را چه بنامم؛ تارت، پای سیب یا شاید هم اسکونز سیب. بنابراین چون از لحاظ ظرافت و زیبایی شبیه به تارت بود آن را تارت سیب نامیدم.

این تارت واقعا زیبا، دوست داشتنی و شگفت انگیز است و دستورالعمل آن هم بسیار ساده است و در عین حال بسیار ارزان برای شما تمام می‌شود. طراحی گل رز (البته ممکن است شبیه گل کوکب هم باشد) باعث ظاهر خیره کننده آن شده است. بنابراین شما می‌توانید از آن در مهمانی‌هایتان هم استفاده کنید به خصوص وقتی که زمانی برای درست کردن دسرهای وقت گیر ندارید و درست همان لحظه تارت سیب به کمک شما می‌آید.

روش تنبلانه: اگر زمان زیادی برای درست کردن این دسر ندارید، می‌توانید تمام سیب‌های شکری را به صورت یکسان روی سطح ظرف بگذارید و بپزید، تارت شما باز هم خوشمزه خواهد بود.

تارت سیب فرانسوی به شکل گل رز

مواد لازم برای خمیر تارت سیب

۱ و ۱/۲ پیمانه آرد همه کاره (۱۸۶ گرم)

۱/۴ قاشق چایخوری نمک

۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر

۱/۲ پیمانه (۸ قاشق غذاخوری) کره بدون نمک، سرد

۱ عدد تخم مرغ بزرگ، سرد باشد و با یک چنگال بهم بزنید

۱/۳ پیمانه خامه سنگین و سرد

مواد لازم برای فیلینگ سیب

۳ عدد سیب متوسط گرانی اسمیت، پوست گرفته و نازک برش زده

۱/۴ پیمانه شکر سفید

۱ قاشق چایخوری پودر دارچین

۱ و ۱/۲ کره بدون نمک برای روی مواد

وسایل لازم

دستک خمیر یا مخلوط کن کن دستی خمیر

کاسه مخلوط

قالب گرد کمربندی ۹ اینچی

طرز تهیه تارت سیب به شکل گل رز

  1. فر را با حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و یک قالب کمربندی گرد را چرب کنید. ۱ و ۱/۲ پیمانه آرد را الک کرده و با ۱/۴ پیمانه شکر، ۱/۴ قاشق چایخوری نمک و ۲ قاشق چایخوری بیکینگ پودر مخلوط کنید و بهم بزنید. ۱/۲ پیمانه کره سرد قالبی را تکه تکه کرده و داخل آرد بریزید و با استفاده از یک مخلوط کن خمیر (دستک خمیر) برای ۱ تا ۲ دقیقه مخلوط کنید یا تا زمانی که کره به شکل قطعاتی به اندازه نخود در بیاید.
  2. در یک کاسه کوچک، ۱ عدد تخم مرغ بزرگ را با یک چنگال خوب بهم بزنید. ۱/۳ پیمانه خامه را به آن اضافه کرده و خوب بهم بزنید تا زمانی که کاملا مخلوط شود. مخلوط تخم مرغی را روی مخلوط آرد بریزید و با یک قاشق تا زمانی که با هم کمی مخلوط شوند بهم بزنید. زیاد بهم نزنید. خمیر را که حالت کپه‌ای و ناصاف دارد در قالب گرد کمربندی بریزید و آن را به طور یکنواخت در کف قالب پخش کنید (اگر کاملا یکسان در کف پخش نشد مشکلی نیست اما سعی کنید آن را در لبه‌های قالب هم پخش کنید تا از خارج شدن آب سیب جلوگیری کنید).
  3. سیبهای سبز را پوست کنده، هسته بگیرید و خیلی نازک برش بزنید (قطری حدود ۱/۱۶ اینچ). برشهای سیب را به یک کاسه مخلوط بزرگ انتقال دهید. در یک کاسه کوچک، ۱/۴ پیمانه شکر و ۱ قاشق چایخوری دارچین را مخلوط کرده سپس روی سیبها بریزید و آرام بهم بزنید تا ترکیب شوند.
  4. بلافاصله برشهای سیب را در خمیر بریزید به این صورت که از لبه شروع کنید و برشهای سیب را مثل تصویر کنار هم بچینید به طوری که هر برش سیب نیمی از برش قبلی خود را بپوشاند. برای لایه بعدی باید ورقه‌های سیب را طوری بچینید که یکی در میان با ردیف قبل باشد یعنی لبه سیب رج قبل در میانه سیب رج بعدی قرار گیرد تا شکل زیبایی به خود بگیرد تا وقتی که تنها ۱/۲ اینچ فضا در مرکز وجود داشته باشد. در این موقع، ۳ لایه از باریک‌ترین برشهای سیب را به شکل یک نوار کنار هم بچسبانید و آنها را گرد کنید تا شکل گل رز شود سپس این گلچه را در مرکز گل رز سیبی قرار دهید. روی این تارت گل رز را ۱/۲ قاشق غذاخوری کره بریزید و قالب کیک را روی یک سینی فر فویل گرفته بگذارید تا آب سیب خارج شده از آن در فر نریزد سپس به مدت ۳۰ دقیقه در دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت یا همان ۱۹۰ درجه سانتی گراد بپزید.

حالا تارت سیب گل رز شما آماده است.

نکته: شما می‌توانید آب سیبی را که از این مخلوط موقع پختن خارج می‌شود دور بریزید یا آن را روی تارت سیب بپاشید. این آب سیب روی مزه تاثیر نخواهد گذاشت اما اگر آن را اضافه کنید بیشتر آن از ته ظرف خارج خواهد شد.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: natashakitchen

خروج از نسخه موبایل