نماد سایت سیماکوک

بهترین طرز تهیه قهوه ترک خوش طعم

قهوه ترک را باید از پودر دانه های قهوه تهیه کنید. باری پودر کردن دانه های قهوه می توانید آن ها را در آسیای پودر کنید و یا در درون هاون دانه های قهوه را بکوبید. بهتر است در طرز تهیه قهوه ترک از قهوه جوش استفاده کنید.

همه ما تا حدودی با خواص قهوه آشنا هستیم قهوه ترک یکی از انواع قهوه های پرطرفدار است که شما می توانید آن را در منزل با رعایت نکاتی به راحتی دم کنید. در این بخش از نوشیدنی طرز تهیه قوه ترک را به همراه نکاتی به شما عزیزان آموزش می دهیم.

مواد لازم برای ۱ فنجان قهوه

پودر قهوه : ۱ قاشق مرباخوری
آب : ۱ فنجان
شکر : ۱ قاشق مرباخوری
طعم دهنده : در صورت تمایل

طرز تهیه قهوه ترک

در مرحله اول طرز تهیه قهوه ترک ابتدا دانه های قهوه را به خوبی آسیاب کنید و یا می توانید از پودر قهوه آماده برای دم کردن قهوه ترک استفاده کنید.

سپس در درون قهوه جوش پودر قهوه ترک و شکر را بریزید و بعد یک پیمانه آب را به مخلوط شکر و قهوه اضافه کنید و با کمک چنگال این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

و قهوه جوش را بر روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید.

بعد از این که قهوه به دمای جوش رسید و کف قهوه به دهانه قهوه جوش رسید قهوه جوش را از روی حرارت گاز بردارید سپس قهوه را در درون فنجان بریزید.

نکاتی برای دم کرن قهوه ترک

  1. می توانید برای طعم دار کردن قهوه ترک از پودر هل استفاه کنید اگر می خواهید از پودر هل به تنهایی استفاده کنید نصف قاشق چای خوری پودر هل را در درون قهوه جوش بریزید و اگر ترجیح می دهید از مخلوط پودر هل و دارچین و میخک استفاده کنید ۱/۸ پودر هل را با این مواد مخلوط کنید و در درون قهوه جوش بریزید.
  2. هر چه حرارت شعله گاز کم تر باشد قهوه ترک خوش طعم تر می شود.
  3. هرگر قهوه را در زمانی که بر روی حرارت گاز است هم نزنید.
  4. می توانید در طرز تهیه قهوه ترک به جای آب از شیر استفاده کنید شیر طعم قهوه را بهتر می کند.
  5. قبل از نوشیدن قهوه یک فنجان آب سرد میل کنید تا طعم قهوه را در موقع نوشیدن بهتر حس کنید.
  6. قهوه ترک در چهار نوع مختلف تهیه می شود. شما م توانید قهوه را با دون شکر تهیه کنید و یا از نصف قاشق چای خوری شکر و یا یک قاشق چای خوری شکر در درون قهوه استفاده کنید. هم چنین می توانید قهوه را با شکر بسیار زیاد دم کنید.
  7. در هنگام ریختن قهوه در فنجان اگر می خواهید کف قهوه از بین نرود قهوه را از لبه های فنجان در درون آن بریزید.

بعد از اینکه قهوه آماده شد آن را در درون یک فنجان بریزید. بعد از نوشیدن قهوه می توانید راحت القوم و یا آبنبات شکری میل کنید تا طعم تلخی قهوه از بین برود. امیدواریم از آموزش طرز تهیه قهوه ترک استفاده کافی را برده باشید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل