نماد سایت سیماکوک

با روش دم کردن چای زنجبیل و خواص آن آشنا شوید

نوشیدن چای زنجبیل باعث می شود که گرما و حرارت در بدن ایجاد شود که همین امر موجب می شود که مواد سمی و مضر بدن از طریق عرق نمودن از بدن بیرون رود. چای را معمولا پس از هر وعده غذایی و یا اغلب به عنوان عصرانه به همراه کیک و شیرینی و بیسکویت می توان میل نمود. در این مطلب با طرز تهیه چای زنجبیل و خواص فوق العاده آن در خدمت شما عزیزان می باشیم.

شیر قهوه و چای به و قهوه ترک از انواع نوشیدنی های گرم و خوشمزه ای می باشند که شما عزیزان می توانید به راحتی در منزل تهیه نموده و از آن ها برای مهمانی های خود و پذیرایی از دوستان خود استفاده کرده و از خوردن آن ها لذت ببرید. در ادامه روش تهیه و دم کردن چای زنجبیل و خواص آن را برای شما مخاطبان عزیز بیان خواهیم کرد. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

طرز تهیه چای زنجبیل

برای درست کردن چای زنجبیل ابتدا زنجبیل را پوست نمایید و سپس آن را به صورت ورقه های نازک برش بزنید.

آب سرد را در ظرفی مناسب ریخته و آن را روی حرارت قرار دهید تا شروع به جوشیدن کند.

هنگامی که آب تازه شروع به جوشیدن کرد ورقه های نازک شده زنجبیل را درون ظرف آب ریخته و در ظرف را ببندید.

میزان حرارت را کاهش دهید و صبر کنید تا حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با یکدیگر بجوشند. پس از آن عسل و لیمو را به آن اضافه نمایید و بگذارید تا چند جوش بخورد.

پس از آن چای را از صافی رد کنید تا صاف و یکدست شود. سپس آن را داخل فنجان ریخته و میل نماید. از آن جایی که زنجبیل تند می باشد می توانید با افزودن آب بیشتر و یا از نعناع نیز در طرز تهیه چای زنجبیل استفاده نمایید تا از طعم و مزه تند آن کاسته شود.

خواص چای زنجبیل

در این مطلب با طرز تهیه چای زنجبیل و خواص بسیار مفید آن آشنا شدید که امیدواریم بتوانید این چای را به راحتی و با رعایت اصول مربوطه در منزل تهیه کرده و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. در صورت تمایل برای مشاهده آموزش تهیه انواع نوشیدنی گرم کلیک نمایید. نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل