نماد سایت سیماکوک

افزایش اشتها در بدنسازی

بدنسازی از جمله ورزش‌هایی است که نیازمند یک روحیه پرخوری سالم است! برای انجام هر جلسه بدنسازی به مقدار مشخصی پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر و سایر املاح معدنی و ویتامین‌های ضروری نیازمند هستید و تمام این موارد را باید از طریق خوردن تامین کنید.

اگر علاقمند به رشته بدنسازی هستید و اشتهای کمی در خوردن دارید این راهکارهای افزایش اشتها را بررسی نمایید:

  1. مقدار روی دریافتی خود را افزایش دهید:

روی یکی از مواد معدنی مهم برای بدنسازان است. این ترکیب می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و تولید تستوسترون را تحریک کند. سطح پایین روی در بدن همیشه با کاهش اشتها مرتبط بوده است بنابراین برای افزایش اشتها باید روی کافی در بدن داشته باشید.

  1. سطح هیدروکلراید بدن خود را بازیابی کنید:

هیدروکلراید (HCL) یکی از مواد مهم برای افزایش اشتها در دوران بدنسازی است. این ماده به شکستن غذاها در معده کمک می‌کند و به آن اجازه می‌دهد مواد مغذی مورد نیاز را جذب نماید. سطح پایین هیدروکلراید با کاهش اشتها مرتبط است.

  1. سریع‌تر غذا بخورید:

زمانی که تلاش می‌کنید در هر وعده غذایی مواد بیشتری مصرف کنید، سریع‌تر خوردن می‌تواند به شما کمک کند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که از زمان آغاز غذا خوردن بیست دقیقه طول می‌کشد که مغز سیگنال‌های سیری را تولید کند. با سریع‌تر غذا خوردن شما می‌توانید غذای بیشتری نسبت به قبل بخورید.

  1. از مکمل‌های غذایی استفاده کنید:

برخی از ویتامین‌ها همچون ویتامین B12 به افزایش اشتها در بدنسازان کمک می‌کند. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را به صورت قرص یا تزریق دریافت کنید.

  1. از شیک‌های پروتئینی استفاده کنید:

اگر در مصرف مقادیر زیاد غذا مشکل دارید، می‌توانید از شیک‌های پروتئینی برای ساخت عضله استفاده کنید. شیک‌های پروتئینی نوعی از مکمل‌ها هستند که سطح بالایی از پروتئین را برای بدن تامین خواهند کرد.

نکات مهم در افزایش اشتها:

هشدارها:

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم

مجله سلامت

خروج از نسخه موبایل